Вибір шрифту для лого: по одягу зустрічають

Вибір шрифту для лого: по одягу зустрічають

14.11.2017

Кожна шрифтова гарнітура індивідуальна і має власний настрій. Вона може бути серйозною або легковажною, елегантною або суворою. Але яку б ви не вирішили використовувати при створенні логотипу, вона повинна зображати меседж бренду. Пропонуємо трохи корисної інформації та практичних заміток, які допоможуть уникнути помилок при виборі.

Чому це важливо

Підбір шрифту для логотипа на кшталт вибору одягу для виходу в світ. Залежно від зовнішнього вигляду, довкільні роблять висновок про особистості, її стилі, соціальний стан, вік (реальному, або те, на який хотілося виглядати). Для різних ситуацій і випадків підходить різна одяг. Скажімо, на інтерв'ю буде ніяково в купальнику, а на пляжі – в краватці.

Шрифти задають тон, по якому складається перше враження про дизайн і бренді в цілому. Тому так важливий продуманий вибір та правильне визначення мети: куди ми йдемо - на пляж або інтерв'ю? Елементи шрифту доповнюють один одного чи не відповідають один одному? Чи ефективно вони передають ті властивості, які ви вкладаєте в проект?

В процесі дизайну потрібно взяти до уваги безліч чинників. Помилки у виборі будуть відволікати потенційних клієнтів від вашого меседжу та намірів. Отже, з чого ж почати? В першу чергу, потрібно розібратися з основними поняттями.

Види шрифтів

Існує безліч класифікацій шрифтів по історичнім або технічним ознаками. Описати їх в одній статті не представляється можливим, тому зосередимося на чотирьох основних категоріях, які допоможуть у виборі відповідного шрифту для конкретного дизайну.

Шрифти із зарубками

Відрізняються наявністю рисок в кінці основного штриха букви. Ці шрифти виглядають більш серйозними, символізують надійність, повага до традицій, комфорт. Приклади: Times New Roman, Trajan, Baskerville, Georgia Italic.

Рубані шрифти – це шрифти без зарубок

Виглядають витончено і сучасно, транслюють акуратність, чіткість, інноваційний підхід. Приклади: Helvetica Bold, Franklin Gothic, Calibri, Myriad Italic.

Вважається, що зарубки підвищують зручність читання великих надрукованих ділянок тексту, направляючи рух очей уздовж рядків. У той же час, зарубки, як правило, дуже маленькі та тонкі, тому не завжди коректно зображаються на комп'ютерних екранах. З цієї причини шрифти з зарубками часто застосовуються для друкованих видань. Якщо мова йде про використання на Інтернет-порталах, дизайнери вибирають рубані гарнітури.

Шрифт Frutiger був розроблений у 1975 році та використовувався для покажчиків в аеропорту Шарль де Голля (Франція). Також він використовується в швейцарських паспортах.

Рукописні шрифти

Імітують чийсь почерк або каліграфічне написання. Всі літери, як правило, з'єднані. Ця категорія використовується в різних стилях: як в елегантному, так і невимушене. Викликає асоціації з креативним мисленням та ніжністю. Приклади: Bickham Script, Edwardian Script, Lavanderia.

Класичний приклад вдалої типографіки – Cadbury. Лого нагадує підпис Вільяма Кедбери та з 1921 року практично не мінялося

Декоративні шрифти

Розробляються з метою привернути увагу. Як правило, читабельність поступається місце привабливості, тому вони можуть використовуватися лише в невеликих кількостях і для конкретної мети. Такі шрифти виражають емоційне багатство, унікальність і приязність. Приклади: Cooper, Spaceage Round, Valencia, Giddyup.

Що врахувати при виборі

Перший критерій при виборі шрифту – відповідність вашої мети. Перед тим, як розпочати пошук на комп'ютері або в Інтернеті, подумайте, що саме ви хочете донести до аудиторії, які властивості і якості притаманні бренду. Не піддавайтеся першому бажанням зупинитися на чому-небудь забавний або екстраординарному, не давайте волю особистих пріоритетів. Думайте про бренд в цілому.

Рукописне лого популярної платформи для електронних розсилок MailChimp зображає неформальний стиль і дружній інтерфейс, формуючи загальну думку про бренд в цілому.

Також варто заздалегідь подумати про контекст і аудиторії. Наприклад, якщо ваш логотип буде використовуватися в візитках, то шрифти повинні бути читабельними навіть при дуже маленькому розмірі. Якщо ваша аудиторія – користувачі соцмереж, часто переглядають сайти на смартфонах, гарнітура повинна бути зручною для маленьких екранів. Дуже важливо розуміти й вік ваших читачів.

Шрифт Bodoni добре відомий, завдяки логотипу Vogue. Він виглядає дуже естетично, завдяки засічкам і контрастом між товстими та тонкими лініями.

У цілому, показник читабельності дуже важливий. Має значення розмір шрифту і розмір літер. Також важливо межбуквенное відстань – воно може полегшити читання. Якщо є просторові обмеження, то можна вибрати спеціальний оптимізований шрифт.

Логотип FedEx був розроблений ще в 1994. Зовні простий шрифт Univers підібраний настільки вдало, що виглядає свіжо і через пару десятиліть. Його дизайн викликає асоціації з високою швидкістю (доставки відправлень) і стійкістю.

Багато дизайнери часто воліють нейтральні популярні шрифти, оскільки з ними легко працювати і їх легко адаптувати для різних цілей, вони мають різне накреслення, скажімо, курсив або жирне.

Комбінація декількох шрифтів в одному логотипі – також відмінний варіант залучення уваги, однак тут важливо не перестаратися. Загальна рекомендація: не більше трьох стіна. При цьому вибрані шрифти повинні відповідати один одному, не бути ні занадто схожими, ні надто контрастними, мати якісь спільні риси.

В цілому, вибір шрифту для логотипа вимагає певних дизайнерських навичок. Підбір ідеального варіанта – справа досвіду, проб і помилок. Тому краще всього довіритися професіоналам...