Маленький, та молодецький: три стратегії розвитку початківця бізнесу

Маленький, та молодецький: три стратегії розвитку початківця бізнесу

06.09.2017

Тільки починаєте свій шлях у бізнесі, і не можете визначитися зі стратегією просування? На послуги професійного маркетингового агентства, на жаль, поки не заробили, але починати адже з чогось треба? Пропонуємо вашій увазі три шляхи просування вашого малого бізнесу, які однаково гарні для першого контакту з цільовою аудиторією, і допоможуть вам вдало стартувати на ринку.

Онлайн маркетинг

Просування в соціальних мережах та інтернеті - один з найпопулярніших способів заявити про себе. 

Для онлайн-кампанії відмінно підійдуть Facebook, Twitter, Instagram або інші відомі платформи. Проаналізуйте, в якій мережі ваших потенційних клієнтів більше, і дійте: створіть сторінку, з урахуванням правил обраної соцмережі, і розміщуйте там корисний, цікавий контент (детальніше про те, яким має бути контент для грамотного просування, ми поговоримо в одному з наступних матеріалів), а також інформацію про товар. Але врахуйте, що якщо ваші пости будуть одноманітні або рекламного характеру (про товари та послуги), ви дуже скоро набриднете цільової аудиторії, і на вас перестануть звертати увагу. Крім того, в соцмережах можна запустити платну рекламу, контролювати зміни в трафіку та аналізувати оголошення, які платформи найбільш ефективні саме для вас.

Не забувайте, що компанії потрібен певний стиль, щоб оголошення можна було ідентифікувати. Елементарний спосіб зробити це - використовувати логотип бренду у всьому контенті та рекламі, включаючи сайт, банерну рекламу і профілі в соціальних мережах. Щоб збільшити популярність в соціальних мережах, створіть серію рекламних акцій, знижок чи розіграшів, - це непогано приваблює публіку. Якщо бюджет дозволяє, почніть співпрацю і з так званими лідерами думок, Facebook і Instagram-знаменитостями. Розповівши про ваш продукт у своїх профілях, вони допоможуть підвищити інтерес потенційних клієнтів. Але, зверніть увагу, це працює тільки в тому випадку, якщо передплатники "зірки" є вашою цільовою аудиторією.

Перш, ніж почати діяти в соціальних мережах, визначтесь, хто буде займатися цією роботою. Чи є у вас кошти на нового співробітника, ви плануєте делегувати обов'язки комусь із команди, або, можливо, самі збираєтеся просувати бренд в онлайні? Краще всього, звичайно ж, найняти SMM-фахівця, який професійно буде просувати ваш бренд в соцмережах, і ЅЕО фахівця, який займеться оптимізацією сайту. 

Ще один відносно новий маркетинговий інструмент, який стрімко набирає обертів - контент-маркетинг. І він безпосередньо пов'язаний з діяльністю компанії в онлайні. Умовно кажучи, це всі тексти, картинки та інші матеріали, які ви публікуєте на сайті, своїх сторінках в соцмережах, і в цілому в інтернеті. Його популярність обумовлена тим, що він дозволяє приховати вашу рекламу у формат корисною і цікавою для користувача інформації, зробити так, щоб ваш бренд запам'ятався потенційному клієнту на підсвідомому рівні. Ефект від нього, можливо, і не такий швидкий, як від рекламного оголошення, але зате більш тривалий і цільовий. Тим більше, що нинішній достаток рекламних оголошень виробило в інтернет-користувачів вміння в більшості випадків фільтрувати та "не помічати" їх.

Зовнішня реклама

Використання вивісок, білбордів, і різного роду зовнішньої реклами в якості маркетингового інструменту може здатися старою школою в епоху цифрових технологій, але широкий спектр всіляких варіантів, роблять її ефективної та для сучасного малого бізнесу. 

Варто враховувати кілька важливих нюансів. Якщо ви хочете, наприклад, розмістити рекламу про себе на білборд, будьте готові до того, що розміщення широкоформатного друку коштує недешево. До того ж, вам потрібно буде взаємодіяти з поліграфічної компанією, і з агентством, яке займається безпосередньо розміщенням. Так само доведеться поступати й з сіті-бордами, і з афішами. Хоча вартість зовнішньої реклами, звичайно ж, залежить від формату, району та місця локалізації.

В залежності від роду бізнесу, можуть бути використані не тільки стандартні білборди, сіті-борди або афіші, але і більш екстраординарні оголошення: наприклад, на лавці чи автобусі. Зрозуміло, що рекламувати послуги юридичної фірми таким способом - не найкраща ідея. А ось реклама розважального центру або фаст-фуду може добре спрацювати. Головне - добре продумати саме оголошення, зробити його максимально цікавим і інтригую чим. Почати можна з елементарного. Брендування автомобілів співробітників компанії, наприклад, - хороший спосіб привернути увагу потенційних клієнтів, "знуджених" в пробках.

Перед тим, як запускати зовнішню рекламу, необхідно проаналізувати, де "мешкає" ваша цільова аудиторія, і бити в "рибні" місця. Крім того, важливо, щоб ваше оголошення було якісним, вигідно та оригінально виглядало на загальному тлі, простіше кажучи, "чіпляло" клієнта. Бо дизайну приділіть особливу увагу.

"Друкарський" маркетинг

Попри те, що кількість друкованих ЗМІ останнім часом істотно скоротилося, як і раніше існує безліч видань, які охоплюють досить широку аудиторію. Розміщуючи рекламу компанії в журналі або газеті, обов'язково вибирайте виключно ті, що має попит у вашої цільової аудиторії. Наприклад, товари для дітей доречно рекламувати в жіночих журналах або журналах для майбутніх мам, і вже більш, ніж дивно, там буде виглядати оголошення від логістичної фірми.

Листівки та брошури - теж досить поширений маркетинговий інструмент. Якщо ваш бізнес націлений на певну місцевість, наприклад, ви володієте салоном краси або локальним міні-маркетом, роздрукуйте і поширюйте рекламні матеріали по місцю. Роздавати брошури та листівки можна на спеціалізованих виставках або просто вулиці, або розкидати по поштових скриньках. Ще один варіант - домовитися про партнерство з більш відомим брендом, і залишити свою рекламну поліграфію у них, гарний роздатковий матеріал точно зацікавить людей.

Чудовий маркетинговий хід - брендовані сувеніри. Замовте у поліграфічній компанії комплект ручок зі своїм логотипом і адресою сайту, і роздайте їх на тематичному заході. Так само можна вчинити з будь-якими іншими приємними дрібничками: магнітами, брелоками, блокнотами. Прийняти безкоштовний подарунок мало-хто відмовиться, а ви таким чином зацікавите і залучите нових клієнтів.

Всі три стратегії щодо бюджетних, тому сильно не вдарять по кишені початківця бізнесу. Звичайно ж, можна спробувати розкручуватися і без вкладень, є приклади подібних стартапів, але цей шлях більш тривалий, складний, і не завжди успішний, тому рекомендуємо виділити окрему статтю витрат на маркетингове просування у вашому бюджеті. 

Вдачі вам на старті!