Як мотивувати креативників

Як мотивувати креативників

17.01.2019

Від роботи креативного персоналу багато в чому залежить успіх маркетингових кампаній - привабливий дизайн поліграфічної продукції, яскраві тексти - для цього потрібні натхнення і мотивація. Між тим, згідно з дослідженням Gallup, тільки 30% творчого персоналу залучено в загальні процеси, причому це не пов'язано з розміром зарплати. Пропонуємо кілька способів, які допоможуть поліпшити мотивацію без додаткових зарплат або премій.

Внутрішня мотивація

Дизайнери часто вибирають кар'єру, грунтуючись на любові до мистецтва, бажанні транслювати ідеї через творчість. Університет Мічигану, спільно зі Стенфордським університетом провів цікавий експеримент: дві групи студентів отримали завдання намалювати картину. Першій групі обіцяли винагороду, а для другої - вона була сюрпризом. Як виявилося, кращі картини вийшли у студентів, які не сподівалися на грошовий бонус, а малювали виключно за натхненням.

Начальник підрозділу повинен всіляко стимулювати такі емоції, надаючи можливість працювати над максимально цікавими проектами. Ось деякі ідеї, що допомагають посилити внутрішню мотивацію:

  • Розширте межі відповідальності співробітника і запевніть його, що повністю довіряєте. Багатьох людей необхідно підключати до чогось нового постійно, інакше їм стає нудно;
  • Дайте відгук. Чесний конструктивний відгук про роботу повинен озвучуватися якомога раніше. Креативникам це дозволить постійно відточувати свою майстерність;
  • Допоможіть вдосконалитися. Творчі люди люблять все нове - дайте можливість встановити нове програмне забезпечення, відвідати семінари або майстер-класи.
  • Враховуйте інтереси. Люди працюють краще, якщо робота їх цікавить. Щоб побачити кращі результати, розподіляйте проекти, беручи до уваги особливості конкретного фахівця;
  • Стимулюйте проявляти ініціативу. Багато співробітників приховують цікаві ідеї, оскільки бояться, що їх будуть осудити або звільнять;
  • Організуйте особистий простір. Якщо співробітника перебивати під час творчого процесу, це негативно позначається на результаті. З цієї причини дуже важливо створити умови, де процес може здійснюватися безперервно. Офіс повинен бути затишним і добре оформленим - спонукати до творчості.

Роботодавцю дуже важливо знати, що саме найбільше надихає співробітника, що визначають фактори, цілі та захоплення. З цієї причини дуже важливо спілкуватися зі співробітниками особисто (в тому числі в неформальній обстановці), дарувати невеликі сувеніри, давати можливість кар'єрного росту. У деяких випадках буде корисно залучати сім'ю або близьке оточення.

Зовнішня мотивація

Ви приготуєте їжу набагато краще для когось із друзів, ніж для себе. Те ж саме стосується і мотивації до роботи. Зовнішня мотивація далеко не завжди означає додаткову зарплату. Комфортні умови роботи, відсутність стресів-найкраще середовище, щоб творити якісний контент і фокусуватися. Ось що можна зробити:

  • Встановити чіткі цілі. Розуміння того, що потрібно підвищує якість результату. Також варто чітко обумовити, що таке закінчена робота. Це дозволить співробітнику діяти за своїм планом;
  • Встановити дедлайни. Багато хто краще працює, якщо терміни стиснуті, комусь навпаки потрібно розслабленість-в будь-якому випадку, краще чітко розуміти межі проекту на самому початку;
  • Справедлива зарплата. Гроші-не найбільший мотиватор, однак і креативному персоналу необхідний. Хороша зарплата, бонуси та премії дають можливість сфокусуватися безпосередньо на роботі;
  • Простір для дозвілля, наприклад, тенісні або більярдні столи. Це дозволить співробітнику перемкне увагу, а також підвищить захопленість роботою, запобіжить професійне вигоряння;
  • Гнучкий графік. Можливість взяти вихідний в робочий час, щоб приділити увагу родині, або відсутність проблем з лікарняними знижує рівень стресу і підвищує бажання якісно виконувати свої обов'язки. Те ж саме стосується можливості робити перерви, скажімо, кава-брейки. Можливість перезавантаження дуже важлива - За даними Company Folders, співробітники з гнучким графіком на 63% менше пропускають роботу, маючи можливість не брати відпустку під час хвороби. А за дослідженнями медичної спільноти Кокрейн-співробітники з гнучким графіком рідше хворіють;
  • Для зовнішньої мотивації дуже важливо, якщо члени колективу добре спілкуються між собою. Щоб посилити командний дух, можна проводити різні виїзні заходи, наприклад, спортивні змагання або спільні виїзди на шашлики, можна влаштовувати змагання всередині офісу.

Згідно з американською асоціацією психологів, ідеальні творчі результати можна отримати, якщо домогтися одночасно внутрішньої та зовнішньої мотивації. Був проведений експеримент, під час якого дві групи дизайнерів отримали завдання зробити флаєр для музичного ансамблю. Однією з груп докладно пояснили, що від успіху флаєра залежатиме успіх концерту і добробут кожного учасника. Бажання допомогти в комплексі та внутрішній інтерес до проекту дозволили домогтися оригінальних варіантів дизайну. 

Це лише деякі приклади того, як можна підсилити мотивацію креативного персоналу, яка допоможе ставитися до роботи з належною увагою і створювати по-справжньому якісні проекти.